منظومه شمسی , عضوی از کهکشان راه شیری
طول این کهکشان , هزار میلیون میلیارد (1018)کیلومتر, با صد میلیارد (1011)ستاره ؛ هر ستاره در مرکز یک منظومه , حدود صدمیلیارد منظومه در کهکشان راه شیری ! و در این کهکشان , نزدیک ترین ستاره به زمین , در فاصله ی چهل هزار میلیارد(4x1013)کیلومتر ! و کهکشان راه شیری , یکی از یک میلیارد کهکشان شناخته شده .
اگر نوری از آخرین کهکشان شناخته شده هم اکنون به سوی زمین حرکت کند , حدود ده میلیارد (1010)سال می گذرد تا به ما برسد!
آن روزگار ما کجاییم؟
کهکشان ها در حرکت؛
منظومه ها در جست و جو, و...
پیشنهاد - به سوی او - صفحه 31 - قرآن و تعلیمات دینی (2) سال دوم دبیرستان1387
لطفا با ذکر منابع نسخه بردارید کنید در غیر اینصورت هم برای پخش حقایق الطاف الهی نسخه برداری از این اطلاعات همگانی جایز است.
بسم الله الرحمن الرحیم
به نام خداوندبخشنده و مهربان و بخشایشگر
به جز اراده خداوند هیچ چیز معنی ندارد سلام عید شما مبارک گزارش یک انسان به من که مثل خودش انسان هستم عبارت است از:
سلام .هرکس عقیده شخصی خود را بر دیگران ترجیح میدهد منتها به نظر من شما کمی در حد افراط هستید اگر شما مسلمان باشید مسلمان در هر حالتی اعتدال را رعایت میکند اگر شما حلال وحرام راقبول دارید چرا گوشت را بر خود حرام کردید در حالی که خدا در سوره انعام که معنیش چهار پایان است حیواناتی که ما میتوانیم بخوریم وبر ما حلال است را ذکر کرده درست است که در احادیث امده شکم خود را گورستان حیوانات نکنید منظورش اینه که زیاده روی نشه یعنی هرروز گوشت نخورید ومن در جایی خوندم مسلمانی که چهل روز باشد که گوشت نخورد مسلمان نیست اسلام دین اعتدال است در ادیان بودایی یا هندو که به حیوانات احترام قائلند ومقدس میدانند گوشت حرام است ولی دردین اسلام این موارد بدعت است وجایی ندارد چطور که گوشت خوک حرام است اگر خدا میخواست تمام گوشتها را حرام میکرد به نظر من شما با این تصمیمها خود را زجر میدهید .
من یک زن هستم ومیدانید که طلا برای زن حلال وواجب است که استفاده کند زیرا از لحاظ علمی نیز ثابت شده طلا باعث خونسازی میشه .ولی بنا بدلایلی ونظریه شخصی ومسائلی از قبیل چشم وهم چشمی تصمیم گرفتم به جز حلقه ازدواج از هیچ طلای دیگری استفاده نکنم که با برخورد دیگران مواجه شدم من که خود این تصمیم را گرفته بودم سر نماز با قران مشورت کردم که ایا این کار من درست است یا نه شاید باورتون نشه ایه ای امد که من نظرم عوض شد این ایه بود چرا حلال خدارا حرام میشمارید وحرام خدارا حلال .ومن فهمیدم این موارد من دراوردی چیزی به جز زجرو بی قراری چیزی نیست امیدوارم شما هم در نظر خود تجدید نظر کنید
سه شنبه 27 اسفند1387 ساعت: 12:44 توسط:لیلا http://www.delneveshtieleyla.blogfa.com
جواب و پاسخ محمدهادی باشما موافق هستم که هر شخصی نظر خویش را بر دیگری ترجیح می دهد و در مواردی تحریم می کند و اینکه شما می فرمایید بنده افراط می کنم درست است که خیلی ها مثل شما فکر می کنند اما شما اولین شخصی نیستید که این حرف رو به من می زنید بله من خودم هم فکر می کردم شما ها درست می گویید اما آیا نخوردن حیوانی که از جنس جسم و روح من است افراط است یا با بودن این همه نعمات الهی خوردن آنها؟ آیا حضرت سلیمان با حیوانات سخن نمی فرمودند؟ من فقط خدا را می پرستم آنهم خدای یگانه؛ آیا حضرت علی علیه السلام می گذاشت مورچه ای در زیر پای مبارکش نابود شود؟ من هم با اعتدال موافقم اما شما کمی توجه کنید ببینید چه چیزهایی برای خوردن هست که شما در کنار آن حیوان هم می خورید واقعا این اعتدال است که هر چه که خداوند حلال فرموده نه در این زمان فراوانی مصرف کنیم؟ من کمتر از آن هستم که حلال خداوند را حرام کنم و به عقیده بنده اسلام دین کاملی است که محدودیت گذاشته برای خوراک انسان بنده هم مسلمان شیعه هستم, بله سفارش خداوند هم در قرآن کریم کمی می دانم که از حیوانات استفاده کنید اما شما فقط به این جمله توجه می کنید و نه به قوانین منحصر به فرد آن,آیا خداوند فرموده با زجر و کتک حیوان را پرورش و جابجا کنید و با دارو و هرمون حامله و درشت کنید و از کشورهای کافران وارد یا اصلا بدون بسم الله هزاران حیوان و آبزی را گرفتار کنید؟ آیا کارخانجات کشتار رو به قبله ساخته شدند یا تیغهای آنها تبرک است که گاو را آویزان می کند؟ شما کمی از زیانهای معنوی پرخوری حیوان می دانید که من اصلا نمی دانستم پس آگاهتر شوید. درباره اینکه چهل روز رو در هر جا به کار می برید درست نیست جوانی که مشروبات الکلی مصرف می کند و اجازه ندارد نماز بخواند تا چهل روز هیچوقت نماز خوان نمی شود و مورد رحمت و هدایت پروردگار قرار نمی گیرد فکر نمی کنم مرجع تقلید من که آقا خامنه ای باشد نظریه شما را داشته باشد یا اگر هم داشته باشند همه مراجع گیاهخوار را از دین اسلام بیرون نمی کنند ولو اینکه اینکار هم بکنند من دست از نماز خواندن واجب بر نمی دارم و همیشه از خداوند و از شما تهجد را می خواهم می خواهم می خواهم؛ در ضمن چهل روز که سهل است به نظر بنده پیغمبر ما که حیوانات وسیله نقلیه آنها بوده در افطار و سحر نان جو و نمک و خرمای خویش را همراه با امامان و ایمه اطهار انفاق می نمودند و از غذای معنوی تغذیه می نمودند پیغمبرمان هم قوچ را فدای فرزند خود کرد نه فدای شکم خود. من نه به حیوان احترام می گذارم و دولا می شوم نه آن را مقدس می دانم شاید گاهی از باب احترام و تشکر بر انسان شریف کمی سر خم کنم اما کجایی دختر بی گناه نداریم انسان آزاد به جز برگذیدگان الهی آیا ما حق بی احترامی از حد تجاوز انسانیت به حیوان داریم ؟ این درست است که وصلت و ازدواج و تولد و عید و... با زندانی دانستن حیوانات و اسیر کردن و کشتن آنها یا گیاهان آغاز کنیم/؟!؛ شاید جسم من کمی اذیت شود و خیالتان را راحت کنم آزار من خارج از خانه به هیچ فرد انسان نمی رسد اما به گوش باشید جسم نمی تواند روح را آزار دهد و بدانید که وجدان و روح من خوش است و همین کفایت می کند. شما اگر طلا دارید وظیفه خویش بدانید برای خویش و اهل باید آذین کنید اما تصمیم شما محترم بوده و حکمت و معرفت و صلاح الهی هم روشن که جای دارد برای رکعتی شکرگذاری؛ توجه داشته باشید به جز اراده خداوند هیچ چیز معنی ندارد همه چیز انسان به صلاح آن است و ما کمتر از آن هستیم که بتوانیم برای خودمان تصمیم بگیرم روشن باشید و مقتدر از پیام شما خیلی متشکرم. لااله الاالله
برمحمدوآل محمدصلوات
یامولاعلی مددی مولا گل12130 خداوند نگهدار شما باشد انشاالله
به نام خدا سلام بنده در حال حاضر گیاهخوار وگان هستم
در اردیبهشت سال 87 گوشت حیوانات ترک شد
در همان ماه در سال 88 تخم مرغ ترک شد
در سال 89 عسل همراه با لبنیات و فرآورده های آن ترک شد
در تاریخ دهم اردیبهشت سال هزار و سیصد و نود هم انواع 1.نوشابه های گازدار شیرین اعم از رژیمی و غیره به رنگهای زرد مشکی و سفید و زرد معروف به کوکاکولا و زم زم و...به غیر از ماء شعیرها و... , و 2.سن ایچ به غیر از آبمیوه های طبیعی و شبیه آن و 3.چای سیاه و سبز و قهوه ترک شد و جایگزین آن هم چای هایی با خاصیت درمانی همانند گل گاوزبان و گل بهار نارنج و چوب دارچین و زعفران حتی خود آب جوش خالی و هل و بابونه و نعنا و نسترن و...و...و... اعمال شد.
و در آخر توصیه ای که به گیاهخواران دارم به هیچ وجه به یکباره و یکجا محصولات غذایی که سالهای سال مصرف می کردند را ترک نکنند زیرا روح شما قدرت مقابله با جسم شما را همانند سالهایی که با او گذران کرده دارد و برای تغییر آن حداقل همان سالها را با وجود و به شرط زنده ماندن عقاید فعلی و دلایل منطقی محکم می خواهد همانند پایداری بر حفظ سلامتی خویش برای تفکر عمری طویل , برای سلامتی مخلوقات الهی که به آنان عشق می ورزید و برای اعمال و اجرا و احترام به سخنان خدای وند متعال به فرموده قرآن دانا.
متشکرم.
* امریکا و اتحادیه اروپا *
محصولاتِ حاصل از اجزای سیل ها رو تحریم کردند
ولی
هنوز هم سالانه صدها هزار سیل در کانادا وحشیانه
کشته میشن
و هنوز هم جسم نیمه جان سیل هایی که فقط
چند هفته از به
دنیا آمدنشان میگذره
با قلاب هایی که به چشمها، گونه و دهانشان بسته شده
روی یخهای کانادا بیرحمانه به دنبال شکارچیان کشیده میشن ،
لعنت خدا را بر منکران وجود او نمیفرستم زیرا وجود خدا را در فریادهای العطش آنان می بینم اما لعنت خدا بر شیطان های زمینی که حیوانات را زنده زنده تکه تکه می کنند و اینان در آخرت مقصر را خریداران خود می دانند.(م(هادی)ک)
در حالی که
هنوز جان دارند و درد رو حس میکنن.
چند هفته ی دیگه کشتار سالیانه ی سیل های کانادا شروع میشه،
برای پایان دادن به این کشتار فجیع، احتیاج به فعالیت مداوم هست
،
لطفا برای کمک به سیل های کانادا با پتا هم صدا بشید
برای این کار کافیه به این لینک برید:
امضا کنید فقط با یه کلیک ساده روی
دکمه ی
"send message"
صدای خودتون رو به مسئولان کانادایی برسونید.
و هنگامی که امضا را انجام دادید
در صفحه بعد ایمیل یکی از دوستانتان را وارد نمایید
تا صفحه پتیشن برای او هم ارسال شود.
مخاطب پیامی که میفرستید :
Stephen Harper، نخست وزیر کانادا
Gail Shea ، وزیر شیلات
David Mulroney ،سفیر کانادا در چین
Ralph Lysyshyn ،سفیر کانادا در روسیه
.
چطور میشه این همه بیرحمی رو نادیده گرفت.
کشتار دلفین ها در ژاپن از یک سو.
کشتار فوک ها در نروژ و دانمارک و اسکاندیناوی از سوی دیگر
و حالا هم ... این موجودات بینوا
لطفا انسانیت و محبت خودتون رو از این موجودات بی گناه
و بی دفاع و دوست داشتنی و مظلوم ،دریغ نکنید
متشکرم که توجه می کنید:
به نام خدا سلام بچه ها , امیر رضا لایق یه کلاه برداره صد و پنجاه هزار من و خورده اما ممکنه به پست شما بخوره با عنوان اسپانسر وی پی اس و هاست و دومین و طراحی و هر چی که هر کی بخواد وارد میشه اول هم باهاتون دوست میشه مواظب باشید... بنده از ایشون در دادسرای تجسس بلوار ابوذر شکایت خواهم کرد هر کی از ایشان شکایت دارد و پولش رو خورده بیاد اونجا
09367201273 www.centershost.com
این فرد به ایمیل های زیادی دسترسی دارد در حد چند میلیون ایمیل فعال و سر خیلی ها رو کلاه میزاره مواظب باشید چون بچه ها اینجا خیلی به هم اعتماد می کنند و درصد ریسک بالایی رو می پذیرند...
amir7184@yahoo.com ایمیل اشه البته ایمیل های زیادی داره با هزاران هزار آی دی لطفا اطلاع رسانی کنید... اگه اطلاع رسانی نکنید تجربه من برای خودم باقی میمونه... و فایده ی چندانی هم نداره چون من خیلی مواظب بودم...
بسم الله الرحمن الرحیم سلام خسته مباشید بنده خود به وجود خدا فداش بشم اقرار دارم در واقع هیچ مخلوقی ذاتا توانایی انکار خالق خود را مدارد اگر تمام آدمیان وجود خداوند را منکر بشوند بنده دست از خداپرستی و وسعت آن بر نخواهم داشت بنده گیاهخوار وگان هستم توجه داشته باشید چون با برخی از مکرفین یعنی کافرین و منکرین وجود خدا و مکمنیسم یعنی همان انواع عارفان پوچ منکر وجود خدا بر خورد و جدل داشتم این سوالات را می پرسم برای تجهیز خویش بنده سوالی گفتم و شما متقابلا پاسخ فرمودید حال که در ذیل لینک آن را می گذارم : http://www.pasokhgoo.ir/node/27401 حال سوال جدید بنده اینجا است که در عنوان پرسش ذکر کردم همچنان در جهاد واقعی شما در جنگ نرم در محیط مجازی متشکرم به راستی دیر آمدید به اینترنت اما امیدوارم هرگز نروید از اینترنت انشاالله سایت به زبانهای فوق العاده ای ترجمه شود همانند چینی و..و...و... متشکرم.
پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباطتان با این مرکز خیر، در نامه قبل به براهینی در مورد اثبات خداوند اشاره کردیم و بر آن اساس و با تأمل در آن ها، روشن می شود که اصولا در مورد خداوند نبودن و به وجود آمدن، بی معنا است. در نتیجه، خداوند سابقه نبودن و عدم ندارد تا بخواهیم بپرسیم چه کسی او را به وجود آورده است. به علاوه، وقتی خداوند نباشد، خودش هم معدوم است و نمی تواند خالق خود باشد. بر این اساس، چون خداوند هیچ گاه به وجود نیامده و در زمره پدیده ها محسوب نمی شود، ایجاد نمودن خدا هم بی معنا است.
Show Recent Messages (F3)
alireza bahrami_p30persian.tk: chetori giah khar
aidin510: سلام ممنون
alireza bahrami_p30persian.tk: slm
alireza bahrami_p30persian.tk: mano ,ishnasi?
alireza bahrami_p30persian.tk: mishnasi
aidin510: نه شما؟
alireza bahrami_p30persian.tk: bikhial bye
aidin510: ok deare thanks
aidin510: فقط یه چیزی
aidin510: با کسی دیگه اینکار رو نکن
aidin510: تاثیر بدی تو ذهن اش میزاره
aidin510: برای من اهمیت نداره
alireza bahrami_p30persian.tk: befarma
aidin510: اما با هیچ کی دیگه اینکار و نکن
aidin510: بیخیال
alireza bahrami_p30persian.tk:
alireza bahrami_p30persian.tk: baba man hamunam ba gushi michatidam
alireza bahrami_p30persian.tk: n97
aidin510: خواب بودی؟
alireza bahrami_p30persian.tk: shomam yekam zehneta qavi kon
alireza bahrami_p30persian.tk: ya ali
aidin510: قربانت خوشحال شدم گرامی
aidin510: عذر خواهی می کنم
aidin510: متشکرم
aidin510: ...
alireza bahrami_p30persian.tk: are range shortama gofti
aidin510:
alireza bahrami_p30persian.tk: sepas gozaram
alireza bahrami_p30persian.tk: khosh bash
aidin510: سفیده
alireza bahrami_p30persian.tk: eshtebast
aidin510: ای با باااااا
aidin510: الان روی صندلی نشستی
alireza bahrami_p30persian.tk: نه رو هوا نشستم
alireza bahrami_p30persian.tk: من اصلا با حرفای اونشبت وافق نیستم
alireza bahrami_p30persian.tk: پس پیامبر و پیامبران چرا گوسفند پرورش میدادن
alireza bahrami_p30persian.tk: و میخووردن
aidin510: اولا که ممکن است روایات دروغ باشد
aidin510: بعد:
aidin510: بر فرض که گوسفند و... پرورش می دادند
aidin510: آیا درست است بگوییم برای تناول گوشت آن پرورش می دادند ؟ یا اینکه بگوییم برای حفظ نسل این حیوان غیر خشن و استفاده از پشم و شیر آن و...؟
aidin510: خوب نیست بر انسانهای برگذیده الهی بهتان بزنیم زیرا روایاتی بیش موجود است که روزها روزه بودند و افطار و سحر خویش را انفاق می نمودند و مابین نمک و خرما و نان یکی را به عنوان غذا انتخاب می کردند
aidin510: آیا غیر این است؟
alireza bahrami_p30persian.tk: خب؟
aidin510: بزارید این بنده خدا رو رد کنم
aidin510: الان میام ...
alireza bahrami_p30persian.tk:
aidin510: خب
alireza bahrami_p30persian.tk: این حرفات با عقل جور در نمیاد
aidin510: مگه عقل شما پاره سنگ بر میداره
aidin510: کجااش جور در نماید بفرمایید توضیح بدم
alireza bahrami_p30persian.tk: هیچ جاش
alireza bahrami_p30persian.tk: مطمئنم اونام میخوردن
aidin510: اول شما اسم ات رو بگو
aidin510: ببینم چی صدات کنم؟
alireza bahrami_p30persian.tk: علیزضا
aidin510: علیرضا جان با مبایلی؟
alireza bahrami_p30persian.tk: نه کام
aidin510: کام نه رای
aidin510: از کجا شما اطمینان دارید
aidin510: بنده نیز انکار نمی کنم
علیرضا: رای کجا بود
aidin510: کام :کامپیوتر رای:رایانه
aidin510: توجه بفرمایی
aidin510: د
aidin510: بنده نیز انکار نمی کنم
علیرضا: مودونم
aidin510: اما توجه داشته باشید زمانه عوض شده
aidin510: در آن زمان به اهول یا طیور و دام هورمون نمی دادند که یهو و به یکباره حجیم شود اصلا هورمون نبوده و اختراع نشده بوده
aidin510: در آن زمان حیوانات بیماریهای زیادی نداشتند و واکسن نمی خوردند
aidin510: در آن زمان به حیوانات آنتی بیوتیک نمی دادند
علیرضا: پس به خاطر مریضی نمیخوری نه اینکه اونام جون دارن...
aidin510: همه اینها برای بدن انسان مضر است
aidin510: اولین دلیل بنده دوست داشتن حیوانات بوده که این اصل بعد از مدتهای زیادی زندگی در کنار اینها به وجود آمده
aidin510: اول عشق به حیوانات
aidin510: که امیدوارم در آینده شما هم با حقوق حیوانات آشنا شوید زیرا آنها نیز جان شیرین دارند و همه توانایی های انسان را دارا هستند و این انسان است که ضعف دارد بی نهایت
aidin510: آنها نمی خواهند کشته شوند
aidin510: جفت می خواهند و زندگی آزادانه همان چیزی که خداوند به همه مخلوقات خویش مرحمت فرموده است
aidin510: موضوع بعدی این است
aidin510: که:
aidin510: حلال خداوند را حرام نکنیم و حرام خداوند را حلال نکنیم
aidin510: و در این راه افراط و تفریط نکنیم
aidin510: و فرموده الهی را در قرآن کریم زیر پای نگذاریم خدای نکرده که: هر چیزی برای بدن شما مضر است حرام است
aidin510: خداوند فرموده است بخورید و بیاشامید ولی اصراف نکنید
علیرضا: درسته ولی نمیشههرچی ضرر داره کمی نخوریم
aidin510: علیرضا اگه فارسی رو خوب نمی خونی بگو فینگلیش تایپ کنم
aidin510: موضوع اینجا است که از بد و بدتر بد را انتخاب کنیم
برای مطالعه بقیه چت لطفا بر روی گذینه ادامه مطلب کلیک کنید متشکرم
aidin510: که همانا میوه های بهشتی در این بهشت کوچک همگان دارو هایی است از جانب خداوند که به طریق فرشتگان به ما ارزانی داده می شود
aidin510: همانند میوه جات و سبزی ها و تربچه و قده و....
aidin510: سلامتی امری است مهم
علیرضا: نمیشه خدایی همش سبزیجات
علیرضا: منم زیاد گوشت دوست نیستما
aidin510: شما با تغذیه سالم می توانید شانس زندگی طولانی داشته باشید به این صورت که خویش را در نود سالگی جوان ببینید و بیش از صد سال از زندگی که رنگ خدایی است لذت ببرید
علیرضا: ماکارونی دوست دارم
aidin510: علیرضا
aidin510: شما فقط گوشت و مرغ و ماهی رو بزار کنار
علیرضا: نه بابا مو سفید شد باید بمیری
علیرضا: زندگی طولانی چیه
aidin510: ولی هم گوشت بخور هم همه چی الان گوشت گیاهی داریم سوسیس کالباس گیاهی داریم
aidin510: خب الان انگل های درون گوشت شما را نا امید کرده
aidin510: من خودم امشب سوسیس خوردم
aidin510: سوسیسی که مواد نگاهدارنده که سرطان زااست درون آن نیست
علیرضا: خوش بحالت
aidin510: یعنی شما کوفت هم نخوردی؟
aidin510: جات خالی یه ضرف پر از میوه اینجا است نگووووووووو
علیرضا: لابد میوه بهشتی
aidin510: شما همه غذاهای ایرانی را بخور می توانی از گوشت خورشتی گیاهی استفاده کنی و گوشت چرخ شده گیاهی و یا سویا درشت جایگذین کنی یا قارچ یا بدون اینها چیزی از غذا کم نمی شود
aidin510: بله
aidin510: میوه بهشتی
aidin510: نشنیده ای که انجیر میوه ای است از میوه های بهشتی و..؟
aidin510: براستی همه میوه ها یکی است
aidin510: براستی بدن آدمی به خوراک حیوانی نیاز ندارد بلکه به سرطان آنها هم نیاز ندارد
aidin510: بدن انسان مهر حیوانات را نیاز دارد
aidin510: نیاز دارد آزادی آنها را ببیند و نگیرد
aidin510: یه کم تند تر چت کنی
aidin510: همه سوالات ات رو جواب میدم
aidin510: اینطوری نمیشه
علیرضا: انار
علیرضا: انگور
علیرضا: انجیر
علیرضا: زیتون
aidin510: به فرموده خداوند وحوش در محشر احضار می شوند
aidin510: آیا دادگاهی برای رسیدگی به شکایات آنها تشکیل نمیشود؟>
علیرضا: اینام بهشتی هستن
علیرضا: ولی پیامبرا گوشت میخوردن
aidin510: آیا وعده الهی از بات فمن یعمل مثقال ذره خیر و شر یره که ذره ای خیر و شر حساب و کتاب می شود راست نیست؟
aidin510: اگر هم می خوردن که امکان ندارد
aidin510: من و تو انقدر پاک نیستیم که آنها برایمان حلال باشد
aidin510: آیا حیوانات با قوانین اسلامی ضبح می شود؟
aidin510: شما اطمینان دارید که حیوانی که تناول می کنید حرام نشده؟
علیرضا: اهان
علیرضا: راستی اگه نباید بخو.ریم تو قران اینهمه گفته
علیرضا: چی
علیرضا: اینطور ببرید
علیرضا: بخورید
aidin510: آیا ماهی گیرانی که طورهای چند کیلیومتری می اندازند و هزاران هزار ماهی را سید می کنند و آنها جان می دهند یادی از خداوند می کنند؟
aidin510: آیا بر این اصل اضآن دارید که تفسیر حقیقی قرآن مجید نزد مولای زمانمان است؟
aidin510: آیا نباید همانند منافقان قطعه های کوچک قرآن را جدا نکنیم و آیات به هم پیوسته را مد نظر قرار بدهیم؟
aidin510: بنده دوستدار همگی گوشتخواران هستم حال آنکه با عقاید آنها مشکل دارم
علیرضا: افکارت جالبه ولی گفته توه نه اسلام
aidin510: و اعتقاد بنده بر این واقع می چرخد که گوشتخواری گوشتخوار و گیاهخواری گیاهخوار خواست خداوند است که به نظر بنده انسان از خود اراده ای ندارد و توانایی خواستن و توانستن نزد تنها اوست و اوست که اوست و جز او هیچ هم هیچ نیست
aidin510: بله بنده نیز مسلمان شیعی هستم
aidin510: اما به فرموده اسلام کامل و شریف خوردن گوشت نه جزو واجبات است و نه مستحبات در واقع نه اصول دین است و نه فروع دین
aidin510: بلکه باعث قصاوت قلب می شود و این شغل نزد مسلمانان شغلی است مکروه و دور از انسانیت
aidin510: زیرا اسلام همیشه تاکید دارد که نباید با حیوانات بد رفتاری کرد
aidin510: براستی مولای اول ما موری را لگد نمی کرد و پیامبر ما اگر خورشید و ماه را درون دستانشان میگذاشتند به فرموده ی خودشان پوسته و کاه جو یی را از دهان موری نمی گرفتند
aidin510: و حضرت سلیمان را شنیدید که زبان حیوانات را متوجه می شد
علیرضا: اره
aidin510: و حضرت مریم مقدس که گیاهخواری کامل بودند و میوه ها از جانب خداوند از بهشت برایشان می آمد
aidin510: آیا این درست است که بگوییم سری از گوسفند و گاو و شتر جدا می کردند و تکه تکه می کردند و می خوردند؟
aidin510: یا اصل غذای آنها نمک و خرما و گندم بوده؟
aidin510: اگر اینطور بود که چند صد سال عمر نمی کردند در آن زمان
aidin510: این فربه گی و چاقی است که انسان را به کشتار می دهد همانند کلسترل که باعث گرفتگی عروق و سکته قلبی و مغذی می شود
aidin510: آیا در اطراف شما کسانی که از دنیا می روند با مرگ طبیعی از دنیا میروند؟
علیرضا: مادر بزرگم
علیرضا: سکته مغزی
علیرضا: مرگ طبیعی چجوره ؟ سرشو بزاره بمیره؟
aidin510: لابد در سن شصت یا هفتاد سال
aidin510: مرگ طبیعی شب می خوابی صبح بلند نمیشی
aidin510: و...
aidin510: مادران گیاهخوار که گوشت بر چشمان جسم خویش ندیدند تا صد و پنجاه سال هم زندگی می کنند در همین زمان
aidin510: به تازگی پیرزن صد و پنج ساله تولد خویش را گرفت
aidin510: این درست است که ما قصه بخوریم چرا آنها انقدر زود رفتند؟
علیرضا: نه
aidin510: من نیز گوشتخواری عمیق بودم
aidin510: به طوری که هر روز کباب و جوجه می خوردم
aidin510: به چند رقم مدل مختلف میگو می خوردم
علیرضا: غصه که نمیخوریم
aidin510: و غذای مورد علاقه بنده زرشت پلو با ران مرغ بود
aidin510: غصه نمی خوریم فقط عکس یا فیلم شون رو ببینیم آتیش میگیریم
علیرضا: فقط جوجه
aidin510: و به طور حرفه ای ساخت غذا با منبع گوشتی را هنوز هم بلد هستم اما انجام نمی دهم
علیرضا: نگاه نمیکتیم
علیرضا: ما
aidin510: اون جوجه ای که شما میگید
aidin510: باعث می شود قوه جنسی شما زیاد شود
aidin510: و خدای نکرده هزار بلا جلوی شما صف بکشند
علیرضا:
علیرضا: خوبه که
aidin510: همان مرغ است که دیواره رگ را کلفت می کند
aidin510: کجا اش خوبه
aidin510: بول هوسی به جز مسایل شرعی اش باعث از بین رفتن بدن انسان می شود
aidin510: غیر از این است؟
علیرضا: اون که اره ولی زن داشته باشی نهع
aidin510: http://im003.shmessenger.org/steve_master69/sh+%2835%29.gif
Start Photo Sharing
aidin510: آیا در این وضعیت فرقی در حیوانات با ما است یا از آنها کمتریم؟
aidin510: بله
aidin510: همسر و همسر باید با هم زندگی زناشویی کاملی داشته باشند که لقاح جسمی هم جزوی از آن است
علیرضا: منم اونا میگم
علیرضا: حاجی ما بریم
علیرضا: بابام شاکی شد
aidin510: خدا به همراه است
aidin510: سرت رو درد آوردم
علیرضا: کاری باری
aidin510: آقا؟
aidin510: صبر کن
aidin510: ایراد نداره این چت رو بزارم تو بلاگم؟
علیرضا: نه من از طرز فکرای عجیب غریب خوشم میاد
علیرضا: بله؟
aidin510: البته عجیب غریب نیست کمی عاقلانه است
aidin510: که همانطور خداوند خواست به گوش شما هم برسد
aidin510: تا بهانه ای مباشد
علیرضا: اره کمی
aidin510: به هر حال در خدمت همگی شما هستم
aidin510: چتی که الان کردیم
علیرضا: اوکی بزار
علیرضا: لا ایراد
aidin510: ممنون
علیرضا: خواهش
aidin510: احلا و سهلا یا حبیبی
علیرضا: شبت خوش برادر
aidin510: شب شما هم بخیر
aidin510: خوشحال شدم
علیرضا: good night & dream
علیرضا: دیر خوابیدنم ضرر داره ها
علیرضا: خداحافظ
aidin510: احسنت
aidin510: حق با شما است
aidin510: دعا بفرمایید
aidin510: thanks deare
aidin510: good luck dude
aidin510: خدا نگهدار
aidin510:
علیرضا has signed out. (02/12/2011 11:17 ب.ظ)
Last message received on 02/12 at 11:17 ب.ظBookmark
سلام ادله اثبات وجود خداوندی چیست؟
بسم الله الرحمن الرحیم سلام خسته مباشید لطفا چند دلیل برای اثبات وجود خداوند به مکرفین و مکمنیسم بفرمایید متشکرم.
پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباط تان با این مرکز منظور از "مکرفین و مکمنیسم" روشن نیست ، اما برخی از براهین اثبات خداوند ارائه می شود ؛ البته برای اثبات خداوند متعال براهین متعددی مطرح است مانند : 1- برهان نظم 2- برهان حرکت 3- برهان حدوث 4- برهان امکان و وجوب 5- برهان صدیقین 6- برهان هدایت 7- برهان فطرت و برهان های متعدد دیگر. برای مطالعه بیشتر در باره این ادله به کتاب هائی که ذیلاً معرفی می شود ارجاع می دهیم و تنها به ذکر دو برهان ساده اکتفا می کنیم ؛ در صورت تمایل به ارائه براهین دیگر ما را در جریان بگذارید . برهان نظم : برای برهان نظم تقریرهایی گوناگون ارائه شده است: 1. جهان طبیعت دارای نظم معینی است و هر نظمی به حکم عقل نیازمند ناظمی آگاه و تواناست که آن را پدید آورده است، پس جهان طبیعت ناظمی آگاه و توانا دارد، و آن خداوند متعالی است. (1) در این تقریر از شکل اول بهره گرفته شده است. 2. بین اندازهها و مقدارهای موجودات مختلف طبیعت توازن و نظم وجود دارد. اختلالی اندک در این توازن باعث اختلال در اندازههای دیگر در بخش های گستردهای از جهان، بلکه در تمام جهان میشود؛ مانند توازنی که بین مقدار اکسیژن و دی اکسید کربن در طبیعت وجود دارد که اگر مقدار هر یک کاسته شود، باعث به خطر افتادن زندگی گیاهان (که دی اکسید کربن را جذب و اکسیژن را دفع میکنند) و حیوانات (که عکس عمل گیاهان را انجام میدهند) میشود و به حکم عقل، این توازن و نظم بدون خالق حکیم و دانا نمیتواند پدید آید . در هر صورت برهان نظم دارای دو مقدمه است که مقدمه نخست آن (صغرا) وجود افعال هماهنگ در عالم طبیعت است، اعم از اینکه نظم در بخشی از طبیعت یا در تمام آن باشد. این مقدمه، حسّی و تجربی است. مقدمه دوم برهان (کبرا) نیز عبارت است از این که هر نظمی نیازمند به ناظمی (2) حکیم و داناست. برهان علیت : برهان علیت برهانی کاملا معقول و عام است که با اندکی تامل در اجزای آن می توان دریافت که امکان انکار و تردید در آن وجود ندارد ؛ این برهان از یک اصل کاملا بدیهی و ضروری تشکیل شده است که می گوید : « هر پدیده ای نیاز به پدید آورنده دارد » . این اصل می گوید هر چیز که پدیده است، یعنی هر چیزی که نبود و بود شد یا هر چیز که ایجاد شده است و سابقه نبودن دارد و به عبارت فلسفی هر چیز که « ممکن الوجود» است - یعنی الان هست، اما بودنش ضرورتی ندارد و می توانست نباشد - نیاز به علت دارد . دلیل آن هم کاملا واضح است، زیرا هر یک از ما به راحتی با مراجعه به عقل مان در می یابیم که هر پدیده ای پدید آورنده ای می خواهد ، زیرا نمی تواند خودش ، خودش را به وجود آورد ،چون قبل از به وجود آمدنش نبوده تا این کار را بکند . بدون هیچ علتی هم معقول نیست که از نیستی به هستی تبدیل شود. پس حتما علتی غیر از خودش برای به وجود آمدن داشته است . بر این اساس هر چه در جهان هستی یافت می شود که دارای عمر معینی بوده ، در زمان خاصی پدید آمده ، یقینا پدید آورنده ای داشته است. پدید آورنده در نهایت باید به موجودی ختم شود که خود پدیده نباشد . اگر همه موجودات عالم از قسم پدیده باشند و هر یک دیگری را به وجود آورده باشد ، اولین پدیده بی علت خواهد ماند ، زیرا همه پدیده های دیگر معلول او محسوب می شوند . بعد از او به وجود آمده اند، ولی خود او دارای علتی نیست که این امر محال و خلاف فرض است . همه جهان هستی که ما می شناسیم و مرزهای بی کران کائنات دارای عمر معینی بوده و در زمان خاصی و بر اساس داستان معینی (بیگ بنگ یا نظریه رسیمان یا هر فرضیه دیگری) به وجود آمده است ؛ در واقع اختلافی که در نظر دانشمندان در خصوص عمر کائنات وجود دارد ،به مقدار این امر بر می گردد، نه به اصل ایجاد آن، در نتیجه آنچه به عنوان موجودات عالم می شناسیم ، همه در زمره پدیده ها هستند و نیازمند به علت . علت ها هم در نهایت باید به علتی بر گردند که خود معلول علت دیگری نیست ؛ این موجود همان چیزی است که نام او را « خدا » می گذاریم . البته بحث دقیق تر در این زمینه که چرا موجودات نمی توانند علت یک دیگر باشند به بحث دقیق استحاله دور و تسلسل مربوط می شود که دلایل گوناگونی بر آن اقامه شده است ، اما به طور مختصر باید گفت که: اگر بنا باشد موجودات (پدیدها) علت ایجاد هم باشند در نهایت لازم می آید یک موجود هم علت باشد و هم معلول که این امر دور محال نامیده می شود ، یعنی لازم است الف علت ب و ب علت ج و ج علت دال باشد؛ اما در نهایت دال علت الف باشد که این ضرورتا محال است چرا که لازمه آن این است که دال هم علت الف باشد هم معلول آن . یا این که علت موجود 1 موجود 2 و علت موجود 2 موجود 3 و ... باشد که همه به عنوان یک سلسله و زنجیر تا بی نهایت به علت قبلی منتهی شوند ؛ بطلان این ادعا نیز روشن است. زیرا اگر همه این سلسله بی نهایت علت و معلول ها را در ذهن خود در یک مجموعه در نظر بگیریم و بپرسیم آیا همه این مجموعه پدیده است یا خیر؟ ناچاریم بگوییم : بله ؛ در نتیجه وقتی همه این ها پدیده شدند ، نیازمند علتی بیرون از خود هستند که پدیده نباشد و در این مجموعه قرار نگیرد . (3) با توجه به نکات ذکر شده، اشکالی که برخی به اصل برهان علیت مطرح می کنند و می گویند اگر هر چیزی علتی می خواهد ، پس علت خدا چیست ، هم از اساس بی معنا است، زیرا موضوع قانون علیت هر پدیده است، نه هر چیز یا هر موجود تا شامل خداوند هم بشود ؛ ذات خدا چیزی نیست که قبلاً نبود و بعد به وجود آمد تا به دنبال علت او باشیم . او ازلی است. بله اگر در زمانی نبود و بعد به وجود آمد، باید سراغ علتش برویم ، و این فرض با خدا بودن ، واجب الوجود بودن و ازلی بودن سازگار نیست. البته ممکن است گفته شود چطور ممکن است یک موجود وجودش ذاتی باشد و این وجود را از چیز دیگر نگرفته باشد ، یعنی علت نداشته باشد ؟ در پاسخ می توان گفت: این امر هر چند برای ما که همواره با موجودات ممکن و پدیده سروکار داریم ، نامانوس است؛ اما از نظر عقل وجود چنین موجودی محال نیست ، بلکه با دقت و تامل می توان دریافت که لازم و ضروری است . این امر در امور متداول و عادی زندگی ما هم نمونه هایی دارد ، مثلا می توان گفت : روشنایی هر چیزی که روشن شده ، به وسیله نور است ، ولی نمی توان گفت : پس روشنی خود نور از چیست ؟ چون نور خودش ذاتاً روشن و نور است ، معنی ندارد دنبال علت دیگر برای آن بر آییم. چیزی که نور نبود و نور شد ، باید دنبال علت نورش بود ، نه چیزی که ذاتش فقط همان نور است . (4) کتاب های ارجاعی برای مطالعه : 1. کتاب «توحید» از شهید مطهری (مجموعه آثار، ج4، ص 41 - 221) اصول فلسفه و روش رئالیسم (مجموعه آثار، ج6). 2. آموزش کلام اسلامی، جلد اول؛ خداشناسی، محمد سعیدی مهر، انتشارات طه، نوبت سوم، 1383. 3. منشور جاوید، جعفر سبحانی، ج دوم، ص 111- 178. 4. سیری در ادله اثبات وجود خدا ،محسن غرویان. 5. تبیین براهین اثبات وجود خدا ، آیت الله عبدالله جوادی آملی. نشر اسراء . 6. خدا و علم نوشته ژان گیتون ؛ دفتر نشر تبلیغات اسلامی . پی نوشت ها : 1. جعفر سبحانی ، الالهیات، قم ، نشر موسسه امام صادق علیه السلام ، سال نشر 1423هـ.ق ج1، ص33-39. 2. عبدالله جوادی آملی ،تبیین براهین اثبات خدا، قم ،نشر مرکز نشر اسراء ، چاپ اول ، ص231. 3. جوادی محسن ، درآمدی بر خداشناسی فلسفی ، معاونت امور اساتید و دروس معارف اسلامی ، قم 1375 ش . 4. ر. ک آموزش کلام اسلامی ، محمد سعیدی مهر ، ج 1 ، ص 57 ، نشر طه، تهران 1383 ش .